ปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกซื้อคอนโดมิเนียมตามแนวรถไฟฟ้าสายสีม่วง

ธนากร วงศ์รัตน์วิจิตต์

Abstract


This study aims to study the factors affecting the purchase of condominiums in the Purple Line. The primary method of data collection. The survey sample was determined to buy a condominium. Including those with the Condominium And want to buy a condominium increased The service, the Purple Line along the Tao Poon Station 200 Stations BangYai of 100 stations and the Ministry of Health of 100 total sample of 400 leading data were analyzed by percentage, mean. SD Analysis of variance and t-test, One Way ANOVA test statistics and chi - square (Chi-Square).

          The study indicated that Personal factors as gender, age, marital status, education, occupation, income per month. And the number of residents together In a relationship with Purchasing Behavior condominiums along the Purple Line. A significant number of residents and 0.05 share the same number. Affect the priority of the marketing mix. Purchase of condominiums along the Purple Line. Significant of 0.05, which target the most money.Promotion, marketing, personnel and physical environment of the product. And distribution channels The target group has been featured on many levels. The behavior of buying a condominium along the Purple Line.The purchase different. Affect the level of importance of the marketing mix. Purchase of condominiums along the Purple Line. Significant at 0.05 and condominium prices.The nature of the spacious guest rooms and condominiums known.

Keywords

purchase of condominiums, condominiums,MRT Purple line


Full Text:

Untitled

References


ยศธนาตย์ ธนภัทรวรธันย์. 2554.ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียมในย่านกรุงธนบุรี.วิทยานิพนธ์วิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาวิศวกรรมและการบริหารการก่อสร้าง, มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี.

วัชรพงศ์ พงษ์ลี้รัตน์. 2556. พฤติกรรมและความสัมพันธ์ของปัจจัยการเลือกซื้อคอนโดมิเนียมกรณีศึกษาคอนโดมิเนียมลุมพินีคอนโดทาวน์โครงการบดินทรเดชา – รามคำแหง. วิทยานิพนธ์บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต สาขาวิชาการประกอบการ, มหาวิทยาลัยศิลปากร.

ณัฐปคัลภ์ ปิ่นทอง. 2556. ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกที่พักอาศัยคอนโดลุมพินีของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร. บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.

ธงชัย ชูสุ่น. 2556.ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียม. บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต, มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.

นาตยา วิศวร่งเรืองกิจ. 2558.การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมในเขตกรุงเทพมหานคร. เศรษฐศาสตรมหาบัณฑิต เศรษฐศาสตร์ธุรกิจ,มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์.

ฝ่ายวิจัยและฐานข้อมูล Agency for Real Estate (AREA), 2 กุมภาพันธ์ 2560.

วิกิพีเดีย สารานุกรมเสรี. 2560. รถไฟฟ้ามหานคร สายฉลองรัชธรรม.

(Online). https://th.wikipedia.org/wiki/รถไฟฟ้ามหานคร_สายฉลองรัชธรรม, 4 สิงหาคม 2560.

Kobkidman. 2560. วิถีคนเมืองกับบทบาท UrbanTech ในอาเซียนและประเทศกำลังพัฒนา. (Online). https://www.kobkid.com/, 25 สิงหาคม 2560.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


**ไม่สามารถแก้ไขบทความ Proceeding online ทุกกรณี**